Axoft İşletme Yazılım Çözümleri
 





Skip Navigation Links
Ana Sayfa
Kampanyalar
Fiyat Listeleri
Ticari YazılımlarExpand Ticari Yazılımlar
Eğitim Videoları
Sektörel ProgramlarExpand Sektörel Programlar
Ücretsiz ProgramlarExpand Ücretsiz Programlar
Teknik BilgilerExpand Teknik Bilgiler
Muhasebe RehberiExpand Muhasebe Rehberi
Referanslarımız
İletişim


Axoft Destek Sayfalarına Giriş

 

Telefon
444 26 54
 

 

 


 



 

 

TEKNİK SERVİS MODÜLÜ

Teknik servis Modülü Elektronik Eşya, Beyaz Eşya, Cep telefonu, Makine, Bilgisayar Satışı, Araç Servisleri gibi hizmet işletmelerinde, Servis kayıtlarının düzenli olarak takip edilebilmesini sağlamak için geliştirilmiştir. Program aynı zamanda Seri numarası takibi ile daha önce satılan ürün bilgilerinin yanı sıra, ürün içinde bulunan ve değiştirilebilen parçaların da kontrolünü sağlar. Ayrıca programa entegre olarak yazılan web ara yüzünden müşteriler ürünlerinin servis durumunu görüntüleyebilmektedirler.
SERVİS KABUL BİLGİLERİ
Bu ekranda servis numarası seçilir daha sonra servise getiren cari bilgileri ve ürün bilgileri girilir, ürüne ait problem ve açıklamaların ardından servis kaydı yapılır.
Belge No: Fatura Modülünde ki belge numarası ile aynı mantıkta çalışır. Bir belge numarası ile o müşteriye ait birden fazla servis kaydı yapılabilir.
Geliş Tarihi: Servis için gelen ürünün sisteme kaydedildiği tarih bilgisidir.
Müşteri Kodu: Cari kodu alanıdır. Tanımlaması cari modülden yapılır
Cari İsim: Seçilen cari kodun ismini gösterir. . Bu Modülden müdahale edilmez.
Ürün Kodu: Stok modülüne bağlantılı çalışır. Ürün tanımlamaları Stok modülünden yapılır.
Ürün İsmi: Seçilen ürünün isminin getirildiği alandır. Buradan değiştirilemez.
Seri No: Aynı ürün kodlu ürünlerin servisi yapıldığında ürünlerin birbirinden ayrılması için kullanılan alandır. Ürün kodları aynı olsa bile her ürünün seri numarası farklıdır. Örneğin, aynı marka cep telefonları gibi...
Tamir Durum: Bu alanda servise alınan ürünün durumu belirtilir. Ürün ile ilgili yapılan her işleme göre durum kodu güncellenerek son durum her zaman güncel tutulur.
Problem 1: Ürün ile ilgili problemin yazıldığı alandır.
Problem 2: Ürün ile ilgili ek problem var ise yazıldığı alandır.
Tamir Açıklama 1: Tamir ile ilgili açıklamanın girildiği alandır.
Tamir Açıklama 2: Ek tamir açıklama yazılması gerektiğinde kullanılan alandır.
Tamir Bedeli: Tamir işleminin bedelinin girildiği alandır. Parametrik olarak stok modülündeki fiyatlar da kullanılabilir.

DEĞİŞEN/EKLENEN PARÇALAR
Eğer servis işleminde tamir edilen ürüne parça ilave edilmiş veya değiştirilmiş ise bu işlemler buradan kaydedilir. Burası da stok modülü ile bağlantılı çalışır. Fatura modülündeki kalem bilgileri ile aynı mantıkta çalışır. Burada oluşan toplam Üst ekrandaki Parça bedeli alanına otomatik olarak eklenerek servisin toplam tutarının oluşması sağlanır.
TÜM SERVİS KAYITLARI
Aslında bir rapor ekranıdır. Sisteme kaydedilen tüm servis kayıtları buradan raporlanabilir. Burada Müşteri koduna göre, Modeline veya Tamir durumuna göre filtre yapılabilir. Ya da son duruma göre sorgularda yapılabilir. Faturası Kesilenler veya teslim edilenler gibi. Ayrıca burada listelenen kayıtların birinin çift tıklanması halinde sistem sizi otomatik olarak o servis kaydına götürecektir. Unutulmaması gereken bir nokta ise Teslim işleminin gerçekleştiği kayıtlarda değişiklik yapılamaz.
ALINAN ÜRÜN SERİ NO KAYITLARI
Servise gelen ürünün seri numarasına göre kaydının yapıldığı bölümdür.
Belge No: Garanti kapsamında alınan ürün ile ilgili belge numarasıdır.
Cari Kod: Ürünün alındığı cari bilgisinin girildiği alandır. Tanımlaması cari modülden yapılamaktadır.
Cari İsim: Seçilen cari kodun isminin göründüğü alandır. Bu menüden müdahale edilemez.
Tarih: Garanti kapsamındaki ürünün alındığı tarihtir.
İşlem Depo Kodu: Alınan ürünlerin hangi depoya kaydedileceğinin belirlendiği alandır.
Belge Açıklama: Alınan ürün ile ilgili açıklamanın girildiği alandır.
Garanti Bitişi: Alınan ürünün hangi tarihe kadar garanti kapsamında olduğunun belirlendiği alandır.
Ürün Kodu: Stok modülünden tanımlaması yapılan Garanti kapsamında ki ürünün kodunun girileceği alandır.
Ürün Adı: Ürün koduna göre otomatik olarak gelen ve müdahale edilemeyen ürün ismi bilgisidir.
Seri Numarası: Alınan ürünün seri no bilgisinin kaydedildiği alandır.

SATIŞ SERİ GARANTİ KAYITLARI
Satılan ürünün seri numarasına göre garanti kaydının yapıldığı bölümdür.
SERVİS SEÇENEKLERİ
Bu bölümde kullanıcının program üzerinde görmek istediği veya entegre çalışmasını isteği alanların ayarları yapılmaktadır. Servise gelen ürün mü yoksa araç mı bu seçeneğin ayarı da bu ekranda yapılmaktadır.
Seri No Sorulsun mu: Seri uygulamasının kullanılıp kullanılmayacağının belirlendiği alandır.
Problem- Problem 2 sorulsun mu: Tamir kayıtları ile ilgili olarak problem sorgusunun yapılıp yapılmayacağını belirleyen parametredir.
Seri No: Kontrol Edilsin mi: Bu parametre ile giriş ve çıkış seri numaralarının kontrol edilip edilmeyeceğinin belirlendiği parametredir.
Sorumlu Teknisyen Sorulsun: Her servis için sorumlu teknisyen uygulaması yapılacaksa kullanılacak bir parametredir.
Belge Numaraları Manuel mi: Belge numarasının sistem tarafından yoksa kullanıcı tarafından verileceğini kontrol eden parametredir.
Model Bilgisi Sorulsun mu: Model takibi yapılıp yapılmayacağının belirlendiği parametredir.
Servise Getiren sorulsun mu: Ürünü servise getiren kişi ile ilgili kayıt bilgisi tutulmak isteniyorsa kullanılacak parametredir.
Arıza Teşhisi Sorulsun Mu: Servis ile ilgili yapılan arıza teşhislerinin daha sonra raporlanmak üzere kaydedilmesi için gerekli parametredir.
Tahmini Bitiş Tarihi Sorulsun Mu: Servis işleminin tahmini olarak itiş tarihinin müşteriye söylenirken aynı zamanda da kaydedilmesi isteniyorsa kullanılacak parametredir. Bu tarih ile teslim tarihleri karşılaştırılarak servislerin ne kadarının zamanında ne kadarının erken veya geç bitirildiği karşılaştırılabilir.
Müşteri Teslim Alanı Sorulsun Mu: Ürünü kimin teslim alacağı ile ilgili parametredir. Ürünü Teslim eden ile alacak olan kişi aynı olmayabilir. Daha sonra sorun yaşamamak için teslim alacak olan kişi bilgisi ürün teslim alınırken kaydedilebilir.
Müşteriye Teslim Eden Sorulsun Mu: Ürünü müşteriye kimin teslim ettiği takip edilmek isteniyorsa kullanılacak parametredir.
Teslim Tarihi Sorulsun mu: Ürünün ne zaman teslim edileceği bilgisinin ürünün servise giriş anında kaydedilmesi isteniyorsa kullanılacak parametredir.
Teslim Yeri Sorulsun mu: Ürünün nerede teslim edileceğine dair bilgi girilmek isteniyor ise (Servis Noktası, Müşteri iş yeri gibi) kullanılacak olan parametredir.
Tamir Açıklama- Tamir Açıklama -2 Sorulsun mu: Yapılan tamir ile ilgili açıklama kayıtlarının tutulması isteniyor ise kullanılacak parametredir.
Servis Tipi: Servis işletmesinin tipine göre kullanılması zorunlu bir parametredir.
Ürün; seçilirse sistem stok modülü ile bağlantılı çalışır.
Araç; seçilirse araç tamiri ile ilgili detaylar aktive edilir. (Aracın sonraki bakım tarihi, Km si gibi)
Bağlantısız;seçilirse model bilgisi girilerek herhangi başka bir modül ile bağlantısı olmayan kayıtlar girilir.
Barkod Uygulaması: Ürünler barkod ile takip edilmek isteniyorsa kullanılması gereken parametredir.
Dış Servis Uygulaması Var mı: Bu parametre ile servis kabul ekranında yeni bir pencere açılır ve burada servise alınan ürünlerin başka noktalara servisinin ve geri dönüşlerinin takibi yapılır.
Parça Değişim Uygulaması Var mı: Bu parametre ile parça değişim ekranlarının kullanılıp kullanılmayacağına karar verilir.
Servis Satış Fiyat Kodu: Servis tipini ürün olarak seçmiş işletmelerde fatura kesilirken hangi fiyatın kullanılacağını belirleyen parametredir.
Iskonto Sorulsun Mu: Iskonto uygulamasının olup olmayacağını belirleyen parametredir.
Parça Satış Fiyat Kodu: Parça satışlarında hangi fiyatların kullanılacağını belirleyen parametredir.
Fatura Stok Kodu: Fatura kaydı yapılırken hangi stok kodunun kullanılacağını belirleyen parametredir.
Tamir Bedeli Önce Girilsin: Tamir bedeli tamir işlemi başlamadan önce girilmek isteniyorsa kullanılacak parametredir.
Faturalı Teslim Desteği: Teslim işlemlerinde fatura kaydı yapılıp yapılmayacağını belirleyen parametredir.
Tamir Bedeli Sorulsun mu: Tamir bedelinin sorulup sorulmayacağını belirleyen parametredir.
El Terminali Entegre Mi: Sistemde el terminali kullanılacaksa kullanılması gereken parametredir.
Web Sayfası Entegre mi: Servis kayıtlarının web üzerinden müşterilere gösterilmesi isteniyorsa kullanılacak parametredir.
İş Emri Entegre Mi: Servis kayıtları ile ilgili iş emirleri oluşturulmak isteniyor ise kullanılacak parametredir.
Serviste Doküman /Resim Sor: Servis kayıtlarına resim veya doküman eklenmek isteniyor ise kullanılacak parametredir.
Kargo Sorulsun Mu: Kargo takibi yapılacak ise kullanılması gereken parametredir.
Sigorta Şirketi Sorulsun: Sigorta takibi yapılacak ise kullanılacak parametredir.
Dış Servis İşlemleri: Dış servis parametresi aktive edildiğinde dış servis kayıtları yapılırken hangi işlemlerin olması gerektiğini belirleyen alandır. Sadece bu alana girilen bilgiler kullanılabilir.
Dış servisler: Bir önceki parametre gibi bu alanda dış servis uygulamasında kullanılır. Dış servis kayıtları girilirken ürünlerin gönderileceği yerler buradan tanımlanmalıdır. Bu listenin haricinde başka bir yere çıkış yapılamaz.

Ana Sayfa | Kampanyalar  | Fiyat Listeleri  | Ticari Yazılımlar  | Eğitim Videoları  | Sektörel Programlar  | Ücretsiz Programlar  | Teknik Bilgiler  | Muhasebe Rehberi  | Referanslarımız  | İletişim